menuordersearch
rezino.ir

رژیم غذایی بدون گلوتن ,

فروشگاه اینترنتی رزینو
۱۳۹۷/۹/۱ پنج شنبه
(0)
(0)
رژیم غذایی بدون گلوتن
رژیم غذایی بدون گلوتن

به نقل از رزینو؛ تعداد مردمی که در کشور آمریکا از غذاهای بدون گلوتن استفاده نی نمایند از سال دو هزار و نه تا دو هزار و چهارده به میزان سه برابر افزایش یافته است.

اما در این بازه زمانی تعداد بیماران سلیاکی تا هفده درصد کاهش پیدا کرده اند. با وجود اینکه لاغری و کاهش وزن در میان افراد بسیار محبوب شده و میزان تنوع غذاهای فاقد گلوتن در فروشگاه ها افزایش یافته است، حذف گلوتن از مواد غذایی به نظر به 1 شیوه و انتخاب جدید مبدل شده است.

زمانی که سعی میکنید گلوتن را ازخود دور کنید، به احتمال خیلی زیاد قابل ملاحظه ترین تغییر این است که مجبور هستید از تمامی نان‌ها، سرلاک ها، انواع پاستا و سایرغذاهایی که مورد علاقه‌ شما است چشم‌ پوشی نمایید. نکته اینجاست که از آنجایی که خیلی از این مواد غذایی به بصورت کامل فرآوری شده‌اند و مواد مغذی آنها بسیار کم بوده و دارای کالری بسیار بالایی هستند، امکان دارد فرد پس از حذف آنها از برنامه غذایی‌اش، بسیار زود هنگام وزن خود را کم کند و این احساس را در خود ببیند که حالش بسیار بهتر شده است.
لازم به ذکر است در حال حاضر جایگزین‌های بدون گلوتن بسیار زیادی  وجود دارد،در حالت معمول یک رژیم بدون گلوتن عموماً سبب می شود که فرد بیشتر به سمت غذاهای کامل و بدون گلوتنی مانند میوه‌ها، سبزیجات، و البته غلاتی چون برنج قهوه ای، ارزن و کینوا برود. استفاده از این مواد غذایی کمتر فرآوری شده و فیبربالا نیز می‌تواند به کاهش وزن و احساس سلامتی کمک شایانی کند.

بیماران سلیاکی باید رژیم غذایی بدون گلوتن را رعایت کنند تا بتوانند سلامتی خود را حفظ کنند.

اگر شما هم با بیماری سلیاک دست و پنجه نرم میکنید و از مواد غذایی که گلوتن دارند مصرف می کنید ممکن است مواردی مانند نفخ، گاز معده، استفراغ، مدفوع غیرطبیعی، خستگی یا کاهش وزن ناگهانی را تجربه نمایید.

در گذر زمان، پاسخ ایمنی به خاطر مصرف گلوتن به وجود می آید که می‌تواند به شکل جدی به روده کوچک فرد صدمه بزند و سبب شود جذب مواد مغذی که ازغذاها میل می‌کنید بسیار سخت تر شود.

اگر قصد دارید یک رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید باید کاری سخت تر از خوردن چند تکه نان گندم را انجام دهید.

باید به این نکته واقف باشید که چه مواد غذایی را میل کنید از از چه غذاهایی دوری کنید.

اگر بتوانید تمام این نکان را رعایت کنید به سلامت فیزیکی خود کمک شایانی کرده اید.

اگر به جذب گلوتن حساس هستید با به بیماری سلیاک مبتلاء هستید با ما همراه باشید تا نکات کلیدی را بررسی کنیم.

 

رژیم غذایی بدون گلوتن در فروشگاه رژیمی رزینو

 

اگر به گلوتن حساسیت ندارید با او خداحافظی نکنید:

اگر به بیماری سلیاک مبتلا نیستید یا اینکه نسبت به جذب گلوتن حساس نیستید به هیچ عنوان نیاز نیست  به استفاده از رژیم غذایی فاقد گلوتن عادت کنید.

بعضی از افراد که به دنبال کاهش وزن هستند اعتقاد دارند که رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند به تناسب اندام آنها کمک کند. یاد آور می شویم که رژیم غذایی بدون گلوتن فقط برای بیماران سلیاکی و کسانی که تحمل دریافت گلوتن را ندارند کابرد دارد زیرا اگر به صورت غیر ضروری غلات سبوس دار را از تغذیه روزانه خو کم کنید ممکن است سلامت خود را به خطر بی اندازید چون باعث می شوید ویتامینها و مواد مغذی زیادی دیگر جذب بدن شما نشود.

برای رسیدن به تناسب اندام پیشنهاد می کنیم به جای حذف گلوتن از سفره خود مصرف مواد غذایی فرآوری شده را ترک کنید اگر شما از مواد غذایی دارای گلوتن استفاده کنید خیلی بهتر است از مصرف مواد غذایی فرآوری شد که چیزی جز کالری فراوان برای شما به امغان نمی آورند. حتی الامکان به خوردن انواع میوه‌، غلات سبوس دار و سبزیجات روی بیاورید تا مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد.

 

از غذای هایی که فرآوری شده اند استفاده می کنید.

در زمان کنونی خیلی از گزینه ها که فاقد گلوتن هستند در فروشگاه ها پیدا می شود.

شاید این غذاها مناسب باشند اما فراموش نکنید که روی سالم بودنشان زیاد نمی شود حساب کرد.

در این مواد غذایی گلوتن معمولا با قند اضافی یا چربی جایگزین می گردد تا طعمش را حتی المقدور بهتر کند.

بیماران سلیاکی باید تمرکز خود را بر روی میل کردن مواد غذایی که توسط شرکت های معتبر و نامدار که از ارگانهای ناظر موفق به اخذ مجوز شده اند تمرکز نمایند.

 

از صحت برچسب غذا اطمینان کافی ندارید:

اگر میخواهید رژیم غذایی بدون گلوتن خود را با برنامه و به شکل اصولی جلو ببرید باید لیبل یا برچسب مواد غذایی درج شده روی محصول غذایی را به دقت مطالعه کنید.

اگر پس از مطالعه برچسب درج شده روی محصول غذایی دوچار شک و تردید از بابت اینکه آیا محصول دارای گلوتن است یا فاقد گلوتن بهترین راه این است که با روابط عمومی شرکت مورد نظر تماس حاصل کنید و شک خود را برطرف نمایید

 

نباید مواد غذایی کلیدی را از دست بدهید:

نیازی نیست در در رژیم غذایی بدون گلوتن همه غلات را حذف کنید. خیلی از غلات می توانند برای ما خوب و مفید باشند مواردی همچون برنج، کینوا، گندم و چند مورد دیگر می‌تواند برای شما خیلی کارآمد باشد. لازم به ذکر است که که موارد  محدودتری در رابطه با غلات سبوس دار خواهید داشت. این مبحث به این معنی می بتشد که به سادگی ویتامین A و فیبر و E را از دست خواهید داد. سعی بر این داشته باشید که به دنبال مواد غذایی مغذی مانند روی، آهن، مس و منیزیم باشید که در خیلی از مواد غذایی یافت می شود.

اگر میخواهید مطمئن شوید که در دریافت مواد غذایی مغذی موفق عمل کرده اید پیشنهاد می شود حداقل نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات و میوه ها پر کنید.

 

در رستورانها بیشتر دقت کنید:

زمانی که به رستوران می روید قبل از سفارش غذا بهتر است که به دقت منوی آن را مطالعه و بررسی کنید. به گارسون در مورد شرایط و محدودیت‌های غذایی که دارید صحبت نمایید. بیشتر رستوران‌ها و غذاخوری ها به خاطر مشتری مداری با صبر و حوصله به سوالات و پرسشهای  شما پاسخ داده و شما را راهنمایی می کنند. پس به هیچ وجه نگران این نکته نباشید. به پیش غذا که قبل از غذایی اصلی سرو می شود دقت نمایید.

اگر گوشت میل میکنید یا از بشقاب پنیری که سفارش دهید بهتر است در مورد نانی که در آن وجود دارد آگاه باشید. لازم به ذکر اس که از سس یا سایر چاشنی هایی که روی میز قرار داده شده به سادگی نگذرید و حتماً بررسی که چه چیزی را میل می کنید.

 

به سادگی از مقصرهای غیر غذایی نگذرید:

خیلی از محصولات وجود دارند که عاری از گلوتن نیستند.به تمام این موارد توجه کنید.همیشه نشانه هایی که در شما ایجاد می شود به خاطر مصرف مواد غذایی نیستند.

آن دسته ازافرادی که به درماتیت هرپتی فرم هستند امکان دارد بثورات جلدی تاول دار و خارش  را بارها تجربه نمایند.

هرچند گفته می شود واکنش‌های این چنینی به دلیل استفاده از محصولات موضعی می باشد اما هنوز هم می‌توان این اتفاق را به خوردن مواد غذایی گلوتن دار مرتبط کرد.

 

 

 

 

فروش محصولات غذایی بدون گلوتن با تاییدیه از معاونت غذا و دارو در فروشگاه رژیمی رزینو قابل انجام است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر