menuordersearch
rezino.ir

راز افراد باریک اندام در چیست؟ ,

۱۳۹۷/۶/۲۸ چهارشنبه
(2)
(0)
راز افراد باریک اندام در چیست؟
راز افراد باریک اندام در چیست؟

1. آنها ترجیح می دهند سیر شوند تا اینکه معده خود را پر کنند.

به نظر جيل فلمينگ (Jill Fleming) محقق و نويسنده کتاب "لاغرها بشقابشان را پاک نميکنند"، اگر زمانی براي پر شدن معده مقياس از یک تا ده را در نظر گرفته باشیم، افراد لاغر در حدود درجه شش و هفت بصورت کامل دست از خوردن ميکشند. اما افراد چاق از جمله من و شما-تا درجه هشت و ده هم پيش خواهیم رفت .

شايد دليل این عمل به اشتباه متوجه شدن حس پر بودن با سير بودن است و ما تصور می نماییم اگر زود از غذا خوردن دست بکشيم، خود را از غذاها محروم می کنیم. يا شايد هم عادت نموده ایم بدون اینکه توجه کنیم نياز بدنمان چقدر است، هرچه در مقابلمان باشد را بصورت کامل تمام کنيم.

ما باید این توانایی را داشته باشیم که از لاغرها تقليد کنيم: هنگامی که وعده غذایی بعد را صرف میکنید، بین غذا خوردن چنگال و قاشق را کنار بگذاريد و با استفاده از مقياس یک  تا ده پري معده، درجه پري خود را بسنجيد. 1 بار ديگر هنگامي که حدود پنج لقمه از غذايتان باقي مانده این عمل را انجام دهيد. هدف از اين عمل افزايش آگاهي شما از مقدار سيري در زمان صرف غذا می باشد و از طرف ديگر، اين مکثها، سبب می گردد که احساس سيري در بدن شما فرصتي براي خودنمايي پیدا کند و شما زودتر از گذشته احساس سيري کنيد.

 

 

2. آنها می دانند که گرسنگی به هیچ وجه یک مورد اورژانسی نیست.

خیلی از ماها که مدام با اضافه وزن درگیریم، گرسنگي را به عنوان شرايطي بحرانی و اورژانسی درنظر گرفته که بايد به سرعت آن را  برطرف نماییم.به نظر دکتر جوديت بک (Judith Beck) " اگر ما از ایجاد گرسنگي بحراسیم، همیشه براي پرهيز از آن به خوردن ميپردازيم." افراد لاغر اندام و متناسب،  گرسنگي را تحمل می نمایند زيرا به این باور رسیده اندکه حمله هاي گرسنگي همیشه وجود داشته و همواره مي آيند و ميروند، پس از هرگونه اقدام فوري  اکیداً خودداري ميکنند.

براي تقليد از این افراد يک روز کاری سخت را براي به تاخير انداختن يکي دو ساعته وقت غذا انتخاب نمایید يا غذاي ميان وعده عصر را حذف نمایید. آن زمان می بینید که هنوز هم ميتوانيد به راحتی  از عهده کارهايتان برآييد.

پس در زمان بعدي که ناله گرسنگي معده را حس کردید، از راه افتادن به سمت يخچال حتماً خودداري خواهيد کرد.

 

 رازاراد لاغر اندام در چیست چگونه لاغر شویم

3. آنها وقتی ناراحتند از خوردن غذا برای تسکین خود استفاده نمی کنند.

موضوع به هیچ وجه اين نيست که زنان لاغر اندام نسبت به خوردن احساسي مقاوم هستند، اما آنها ميتوانند اين حالت را تشخيص داده و از میل کردن غذا دست بکشند.

چطور باید رفتار کنیم که مانند آنها باشيم؟ اضافه کردن واژه  ايست به مجموعه واژه های روزمره بسيار مفيد و کار آمد است. اين واژه با فرمانهايي مانند از خوردن باقي شیرینی ها دست بردار متفاوت است، ما بايد یاد بگیریم که در زمانهايي مانند خشم، گرسنگی يا خستگي که سه دليل اصلي خوردن احساسي محسوب می شوند، به خود بیاییم و فرمان ايست را صادر نماییم.

اگر شما واقعا گرسنه می باشید، يک ميان وعده متعادل مثل يک مشت آجيل خام را انتخاب نمایید که بتواند شما را تا وعده بعدي غذا نگهدارد. اما اگر عصبانی، خسته يا تنها هستيد، براي تسکين احساسات خود به دنبال يک راه حل درست و بدون کالري باشيد. عصبانی بودن  خود را با پياده روي يا تنها با پایین و بالا پريدن متوقف کنيد زيرا زیاد شدن  ضربان قلب ميتوانید از ميزان عصبانيت خود بصورت چشمگیر بکاهید. در تنهایی به سر می برید؟ به يک دوست و یا آشنا تلفن کنيد، یا به آنها يک اي - ميل بفرستيد يا براي کمی راه رفتن به پارک يا خرید برويد.حتي اگر در طول مسیر يک چهره آشنا نبینید، بودن در کنار دوستان و آشنایان شما را بيشتر به اجتماع نزدیک ميکند. اگر هم خسته شده اید، به خاطر خدا کمي خوابيد!!!

 

 

4. باریک اندام ها از باقی افراد بیشتر میوه می خورند.

بر اساس پژوهشی از جامعه متخصصين تغذيه ایالات متحده آمريکا، افراد لاغر اندام در طول روز به طور میانگین يک وعده ميوه بيشتر از افراد چاق مصرف کرده و بيشتر از آنکه به مصرف مواد غذایی چرب تمايل داشته باشند، به مواد غذایی فيبري تمایل دارند.

برای تقليد از لاغر اندامها: ميوه را به شکل جدی به برنامه غذایی رژیمی خود وارد نمایید. برسی کنید که در رژيم غذایی روزانه شما چه امکاناتي براي افزودن ميوه وجود دارد. هدف شما بايد افزودن دو يا سه وعده ميوه به برنامه غذاي روزانه باشد. ميتوانيد ميوه را در ماست استفاده کنید، برشهاي ميوه را به ساندويچ خود اضافه نمایید و يا براي دسر از سيب پخته استفاده نمایید. همیشه سعی کنید که يک ظرف ميوه روي ميز خود داشته باشيد تا زمان گرسنگي اولين مواد غذایی دم دستتان ميوه باشد.

 

راز افراد باریک اندام در چیست چگونه کالری بسوزانیم چگونه لاغر شویم

5. لاغر اندام ها پایبند عادت خود هستند.

تمامی متخصصین تغذيه به شما یاد آور خواهند شد که داشتن رژيم غذايي درست و متنوع بسيار مفيد می باشد اما اگر بیش از حد مجاز تنوع داشته باشد ميتواند نتيجه کاملاً عکس ببار آورد. پژوهش ها نشان داده است که طعم ها و بافتهاي بيش از حد جدید و متنوع افراد را به زیاد خوردن تشويق ميکنند. به نظر دکتر بک افراد لاغر اندام داراي چيزي هستند که من آنرا عادت غذايي مينامم.

اکثر مواد غذایی اين دسته از افراد از مواد اوليه اي که با دقت و فکر انتخاب شده اند تشکيل شده است. اين غذاها از موارد تنوع بخش و غافلگير کننده کمی برخوردار می باشند و در کل، رژيم غذايي آنها به خوبی قابل پيش بيني می باشد.

براي انتخاب کردن اين روش بايد در مورد وعده هاي اصلي غذای خود تا حد امکان برنامه ريزي دقیق و ثابت داشته باشد براي مثال وعده صبحانه شما  شامل برشتوک، شير، سالاد براي صرف ناهار و الي آخر. اضافه کردن مرغ آب پز يا کبابي به سالاد خود در 1 روز و ماهي تن در روز ديگر هیچ اشکالي ندارد، نکته مهم اين است که دنبال کردن يک برنامه غذايي تقريبا از پيش تعيين شده، امکان افراط را از شما به شکل چشم گیری سلب ميکند.

 

 

6. لاغر اندام ها جلوی خود را می گیرند.

پژوهشگران  در دانشگاه تافتز (Tufts) پی برده اند که بزرگترين عمل تعيين کننده افزايش وزن زنان در سنين پنجاه و شصت ميزان رفتارهاي نامحدود آنهاست. زناني که رفتارهاي بي قيد  خود را کنترل می کنند و در مقابل آن از حس خود داري متعادلي برخوردار هستند، از مقدار کمترين ميزان اضافه وزن برخوردار هستند.

براي تقليد از اين خصوصیت اخلاقی، براي وقتی که ميزان خود داري در شما در کمترين ميزان آن است مانند مجالس و حضور در گروه آشنایان، آماده شويد.

اگر در مجلسی هستيد، با خود این قرار را بگذاريد که اگر به شما غذاهای مختلفی تعارف مشود، يکي را برداريد. اگر براي خوردن شام بيرون رفته ايد، براي غذاي اصلی ، يک پيش غذا سبک سفارش داده و دسر خود را با يکي از دوستان خود شريک شويد.

 

 رژیم غذایی برای لاغری چگونه می توانیم لاغر شویم بهترین راه برای رژیم غذایی لاغری

 

7. لاغر اندام ها اهل جنب و جوش هستند

باریک اندامها، به طور میانگین هر روز دو نیم ساعت بيش از افراد ديگر سرپا می ایستند که این امر براي سوزاندن پانزده کيلو در سال به خوبی کافي می باشد.

اگر قصد این را داريد که بر ميزان تحرک خود اضافه کنید و به تناسب اندامبرسید، قبل از هر نکته ای بايد صادقانه مقدار حرکت بدنی خود را ارزيابي نمایید.

بسياري از افراد در محاسبه مقدار تحرک خود صادقانه رفتار نمی کنند. اکثر مردم شانزده  الی بیست ساعت از زمان خود را در حالت نشسته یا دراز کشیده ميگذرانند. اگر يک گام شمار pedometer در اختيار خود قرار دهید،  و در يک روز عادي آن را به کار ببريد و می بینید تا چه حد به تعداد توصيه شده ده هزار قدم نزديک شده ايد.

روز شما بايد شامل سی دقيقه تمرين ورزشي طبق برنامه ورزشی برای لاغری و مجموعه اي از عادت های مفيد مانند استفاده از پله به جاي آسانسور و يا تميز کردن خانه با انرژی و سرعت بيشتر باشد.

 

 

8. لاغر اندام ها به خواب خود اهمیت ویژه می دهند.

افراد لاغر اندام در مقايسه با اشخاص داراي اضافه وزن، حداقل هفته اي دو ساعت بيشتر ميخوابند. پژوهشگران بر این عقیده اند که کمبود استراحت و ریلکس کردن با چشمان بسته، با کاهش هورمونهاي کنترل کننده اشتها مانند لپتين (leptin) و اضافه شدن هورمونهاي بالا برنده اشتها مانند گرلين (ghrelin) ارتباط کاملا مستقیم دارد.

ما باید از این روش الگو برداری کنيم: دو ساعت خواب و استراحت با چشمان بسته بيشتر در هفته به معناي هفده دقيقه خواب بيشتر در روز می باشد که حتي براي افرادي که برنامه کاري بسيار فشرده اي هم دارند قابل اجرا می باشد. از اين مقدار زیاد کردن زمان خواب شروع کنيد تا بتوانيد برنامه خود را گونه ای تنظيم کنید که هر شب هشت ساعت بخوابيد.


نکته:

روشن و به سادگی قابل درک است که رژیم های غذایی عجیب و غریب لاغری که به شما وعده لاغری زود هنگام و سریع و یا از دست دادن میزان بسار زیادی وزن در زمانی کوتاه را می‌دهند، می‌توانند برای شما بسیار وسوسه ‌انگیز باشند، مخصوصا اگر شما اضافه وزن زیادی برای کم کردن داشته باشید.

این نکته غیر قابل انکار است که برنامه‌های شامل قرص‌های سم زدا، نخوردن غذا،مسهل، معجون های عجیب و غریب و یا هر رژیمی غذایی که قول کاهش وزن بیشتر از یک تا دو کیلوگرم در هفته را می‌دهد، می‌تواند بسیار خطرناک بوده و برای سلامتی شما مضر باشد، پس از این رژیم ها بگذرید و به هیچ وجه آنها را انتخاب نکنید.

واقعیت ماجرا این است که دریافت روزانه کم تر از هزار و دویست تا هزار و پنجاه کالری در روز می‌تواند، اثر کاملا معکوس داشته باشد، چرا که شما برای لاغر شدن نیاز به عضلاتی بسیار قوی برای ورزش موثر پیدا میکنید.

زمانیکه شما از مواد غذایی که مصرف میکنید کم کالری دریافت می‌کنید، چربی های بدن شما آب می‌شود هرچند که این یک خبر خوب می باشد، اما خبر بد این‌است که طولی نمیکشد که ماهیچه های شما هم شروع به آب شدن می‌کنند. این اتفاق یکی از بدترین اتفاق هایی است که امکان دارد اتفاق بیفتد، زیرا زمانی که ماهیچه های بدن شما شروع به آب شدن می کند سوخت و ساز بدن ما شروع به کم شدن می کند  و سایر فعالیتها یا ورزش کردن برای شما دوشوار تر مر گردد.

اگر بخواهیم صادق باشیم یکی دیگر از بدترین شرایط این نوع رژیم ها این است که اگر بخواهیم به وزن ایده آل خود برسیم باید برای مدت طولانی از خوراکی هایی که به آنها علاقه مند هستیم و یا برای سلامتی بدون ما به آن نیاز دارد خود را محروم نماییم.

 

 

توصيه بسیار مهم:

حتماً صبحانه بخوريد! هفتاد و هشت درصد از رژيم گيرندگان موفق هر روز صبح خود را با صبحانه آغاز می نمایند.

 


 * فروشگاه اینترنتی رزینو عرضه کننده انواع مواد غذایی رژیمی بدون قند و مواد غذایی کم کالری می باشد *

 

 

instagram
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر