menuordersearch
rezino.ir

مزایا و معایت رژیم غذایی کتوژنیک ,

فروشگاه اینترنتی رزینو
۱۳۹۷/۹/۳۰ جمعه
(1)
(0)
مزایا و معایت رژیم غذایی کتوژنیک
مزایا و معایت رژیم غذایی کتوژنیک

چرا رژیم غذایی کتوژنیک اینقدر معروف شده است؟

 

هدف ار رژیم کتوژنیک این است که به بدن بیاموزیم بیشتر از قبل چربی بسوزاند و به برای سوخت خود بجای کربوهیدرات از چربی های استفاده کند تا فرد راحت تر وزن کم کند  و به فرد بیشتر احساس سیری دست بدهد.

با اضافه کردن چربی‌های بیشتر به رژیم غذایی کتوژنیک و حذف کامل مصرف کربوهیدرات‌ها، بدن را وادار میکنید در یک حالت طبیعی متابولیک قرار گرفته  که اصطلاحاً به آن کتون زدگی گفته می شود و طی این فرآیند، بدن چربی‌های خود را به کتون‌ها تبدیل می نماید و این راهکار سبب می شود کتون‌ها به جای کربوهیدرات ها و پروتئین تبدیل به منبع اصلی انرژی ‌شوند و از لحاظ تئوریک شاهد کاهش وزن خواهیم بود.

 

فواید اصلی رژیم غذایی کتوژنیکچیست؟

این نکته غیر قابل انکار است که رژیم غذایی کتوژنیک در اصل برای کنترل و در بعضی موارد برای درمان بیماری صرع در کودکان شکل گرفته است، اما پژوهشگران ثابت نموده اند که اگر میزان مصرف کربوهیدرات در بدن را کاهش دهیم می توانیم یک راهکار بسیار موئثر برای کنترل قند خون، دیابت نوع 2 و حتی سرطان را بکار گیریم،اما در زمان کنونی کاهش وزن سبب شده این رژیم غذایی از زمان گذشته بیشتر به چشم آید و بسیار بیشتر از گذشته معروف شود. رژیم غذایی کتوژنیک ذاتاً محدود کننده می باشد و این پتانسیل را داشته که موجب کمبود مواد مغذی در بدن گردد.

 

رژیم غذایی کتوژنیک چه مزایا و جه معایب دارد

 

رژیم غذایی کتوژنیک چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

اگر رژیم غذایی کتوژنیک را دنبال میکنید باید این موضوع را بدانید که یبر کمتری دریافت خواهید کرد و احتمال اینکه در سیستم دستگاه گوارشتان مشکل به وجود بیاید افزایش می یابد. یبوست یک مشکلی رایج در رژیم غذایی کتوژنیک می باشد، چود در این رژیم غذایی مصرف مواد غذایی فیبر دار و میوه جات به شدت کاهش می یابد. از همه مهم ‌تر، محدود کننده بودن رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند سبب اختلال در خوردن برخی از افراد شود از این رو رژیم غذایی کتوژنیک به آن‌هایی که سابقه‌ اختلال خوردن دارد توصیه نمی گردد.

 

این حقیقت غیر قابل انگار است که رژیم غذایی کتوژنیک از نظر مغذی بودن میتواند دردسر هایی به همراه داشته باشد.خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند می توانند هر مواد غذایی که چرب باشد را می توانند میل کنند؛ این انتخاب می‌تواند بر سلامت پوست آنها اثر منفی بگذارد.

 

اگر کربوهیدرات کم مصرف کنیم چه تاثیری روی پوستمان دارد؟

اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات به شکل اصولی و درست اجرا گردد می‌تواند اثر مبتی روی پوست بگذارد یعنی گر کربوهیدرات های ساده را حذف کرده و مصرف چربی های سالم را ازایش دهیم می توانیم التهاب های اضافی در بدن را هدف بگیریم. حتماً میدانید که التهاب، عامل اصلی بروز آکنه می باشد. کربوهیدرات‌های ساده عامل اصلی التهاب هستند. وقتی التهاب در بدنتان کاهش می یابد می‌توانید اثرش را روی پوست خود ببینید، چون پوست شما درخشان‌ تر ازگذشته شده و کمتر ملتهب میگردد.

رژیم غذایی کتوژنیک مناسب برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند

دنبال کردن رژیم غذایی ضدالتهابی می‌تواند سبب عارضه ‌ای به نام پروریگو پیگمنتوزا شده که معمولاً به آن کهیر‌های کتونی نیز گفته می شود.

این یک بیماری نادر التهابی می باشد که اغلب در اشخاصی که در مراحل اولیه‌ کتون زدگی قرار گرفتند دچار آن می‌شوند.

 

افزایش چربی چه تایری روی پوست ما دارد؟

اسید‌های چرب امگا سه برای پوست و مو بسیار مفید هستند. خیلی از مردم نگران این موضوع هستند که مصرف بالا چربی میتواند باعث آکنه گردد، اما به این شکل نیست. باز مهم این است که در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز نمی باشد هر نوع چربی را مصرف نمایید. شم می توانید با افزایش مصرف چربی‌های سالم مثل سالمون و گردو به برطرف کردن خشکی پوست، خارش آن کمک شایانی نمایید.

 

رژیم غذایی کتوژنیک مناسب برای آن دسته از افراد که به دنبال کاهش وزن هستند

 

حرف آخر رژیم غذایی کتوژنیک برای پوست خوب است یا خیر؟

هر چند که رژیم غذایی کتوژنیک این پتانسیل را داشته که آکنه را برطرف نماید، اما این اثر هنوز تضمین شده نمی باشد، چون از همه‌ این حرف‌ها که بگذریم، پوست هر کسی متفاوت می باشد.

برای مثال اگر خودتان را در مصرف مواد غذایی لبنی مانند پنیر، کره و خامه آزاد بگذارید این امکان وجود دارد که خودتان را در دردسر بی اندازید. برای خیلی از افراد مصرف لبنیات عامل اصلی آکنه می باشد. بنابراین با امتحان کردن لبنیات می توانید ببینید چه تاثیری روی پوست خود می گذارید.

این موضوع را فراموش نکنید رژیم کتوژنیک قرار نیست برای پوست شما کاری کند پس اگر به دنبال درخشان تر شدن پوست خود هستید بهتر است تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد نمایید. به عنوان مثال مصرف آب آشامیدنی خود را افزایش دهید مصرف چربی های اشباع شده یا همان چربی های بد را کاهش دهید و مصرف کربوهیدرات‌های ساده را کاهش دهید.

هر هدفی از گرفتن رژیم غذایی کتوژنیک دارید بهتر است قبل از شروع آن با پزشک خود مشورت نمایید. هر چند این حقیقت غیر قابل انکار است افرادی که از دیابت نوع دوم رنج می برند ممکن است از رژیم غذایی کتوژنیک سود ببرند، اما لزوماً برای همه به این شکل نیست.

به عنوان مثال مصرف زیاد پروتئین خطر آسیب زدن به کلیه‌ها را افزایش می دهد. سایر افرادی که نباید رژیم‌های کتوژنیک را در پیش بگیرند شامل کودکان ، مادران باردار و افرادی می‌شوند که دارو‌های خاصی را مصرف می نمایند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر