menuordersearch
rezino.ir

رژیم غذایی کتوژنیک به زبان ساده ,

۱۳۹۷/۸/۲۵ جمعه
(0)
(0)
رژیم غذایی کتوژنیک به زبان ساده
رژیم غذایی کتوژنیک به زبان ساده

وقتی که شما یک ماده غذایی با کربوهیدرات بالا میل می کنید در بدون شما انسولین و گلوکز ایجاو و تولید می شود. میتوان گلوکز را ساده ترین مولکول در بدون برای تولید انرژی نامید پس می تواند به سادگی منبع سایر انرژی ها هم باشد.

 تولید انسولین در بدون شمت سبب می شود که گلوگز در خون شما متعادل گردد زمانی که گلوکز را به عنوان انرژی اولیه مصرفمی کنیم سبب می شود چربی های ما نسوزد در نتیجه نتهنا از ذخایر چربی کم نمی شود بلکه ذخیره هم می گردد.     

بطور معمول در رژیم غذایی بدون از گلوکز به عنوان سوخت برای ادامه فعالیت خود استفاده می کند. اگر ما مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهیم بدون بالاجبار به حالت کتوز در می آید.

کتوز یک فرآیند کاملاً طبیعی در بدن است زمانی که مصرف مواد غذایی در بدون کم می شود بدون را یاری می کند تا فرد زنده بماند. پس ما سعی میکنیم کتون ها را تولید کنیم ایجاد کتون ها با نابود کردن چربی های در رگهای ما امکانپذیر می شود .

 

 رژیم غذایی کتوزنیک چیست غذایهایی که در رژیم غذایی کتوژنیک نباید خورد

 

رژیم غذایی کتو

تمام مواردی که بهتر است در مورد رژیم غذایی کتوژنیک بدانید

رژیم کتوژنیک چه حسنی دارد:

کم شدن وزن

دررژیم غذایی کتوژنیک شما از چربی های انباشته شده در بدون خود به جای انرژی استفاده می کنید پس واضح و روشن است که این رژیم غذایی به کاهش وزن شما کمک شایانی می کند.

وقتی رزیم غذایی کتوژنیک را دنبال میکنید در بدن شما کمتر انسولین ترشح می گردد یکی از وظایف این هورمون ذخیره چربی در بدون است و همین موضوع باعث می شود بدن شما به یک ماشین سوخت و چربی تولید شود.

 

قند خون شما کنترل می گردد

رژیم غذایی کتو به خاطر نوع مواد غذایی که مصرف می کنید سبب می شود بصورت کاملاً طبیعی قند خون شما رو به پایین تنظیم گردد.پژوهشگران اثبات کرده اند رژیم غذایی کتو قدرت این را دارد که حتی بیشتر از رژیم های کالری سوز تاثیر خود را بر روی کنترل و حتی پیشگیری از بیماری دیابت به جای بگذارد.

 

با این رژیم متمرکز تر می شوید.

خیلی از افراد فقط برای افزایش تمرکز و تقویت فعالیت ذهنی خود از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده می کنند.

این رژیم با ایجاد انرژی بیشتر و گرسنگی نرمال بدن شما را به یک منبع عالی و معتمد تر برای تولید میزان انرژی بیشتر مبدل میکند.

شاید در زمان فعلی که این مطلب را مطالعه میکنید برای شما غیر قابل باور باشد اما با رژیم غذایی کتوژنیک در طول 24 ساعت انرژی بسیار بیشتری پیدا خواهید کرد زیرا چربی ها یکی از محدود ملکول هایی هستند که برای تولید انرژی در بدن شما تاثیر فراوان می گذارند.

 

جلوگیری از بیماری صرع

کمی پیش رژیم غذایی کتو روی هزار و نهصد نفر برای درمان بیماری صرع اجرایی شد و جالب است که بدانید که تاثیر آن روی بیماران بسیار شگفت انگیز بوده است. این روش را میتوان هنوز جز یکی از موثر ترین روش ها برای درمان بیماری صرع خارج از کنترل در کودکان دانست.

 

تنظیم کلسترول و فشار خون

رژیم غذایی کتوژنیک باعث افزایش سطح تری گلسرید می گردد که به تنظیم کلسترول جریان خون ارتباط مستقیم دارد.

 

جلوگیری از آکنه

با استاده از رژیم غذایی کتوژنیک سلامت پوست شما دوچندان می شود و طبیعی است که احتمال ایجاد آکنه در سطح پوست شما به شدت کاهش پیدا می کند.

 

مواد غذایی قابل مصرف در ؤزیم غذایی کتو؟

اگر میخواهید رزیم غذایی کتوژنیک را دنبال کنید شما قطعاً به یک رژیم غذایی منظم احتیاج دارید.داشتن برنامه غذایی مناسب و قابل اعتماد به شما این کمک را می کند تا با نظم بیشتری رژیم خود را ادامه دهید. مواد غذایی که میل میکنید تعین کننده این نکته است که شما چقدر برای رسیدن به حالت کتوز عجله دارید. اگر بتوانید کربوهیدرات بدون خود را به کمتر از 15 گرم در روز برسانید به ایده آل ترین و سریعترین روش برای دست پیدا کردن به حالت کتوز رسیده اید.

با مصرف سبزیجات لبنیات و حبوبات سبب می شود مصرف کربوهیدرات بدن خود را به حداقل برسانید. مواد غذایی که کربوهیدرات دارند شامل گندم و فرآورده های آن، نشاسته ها، انواع نان، ماکارونی و و فرآورده های مشابه آن و دیگر غلات، سیب زمینی و یا حبوبات مصرف نکنید این رژیم غذایی سخت است اما غیر ممکن نیست و البه ارزش تناسب اندام و سلامتی شما را دارد فرفرآورده های موادیاین رژیم غذایاا.

 

تا میتوانید کربوهیدرات مصرف نکنید.

مصرف کردن این موارد به یقین با رژیم غذایی کتوژنیک مطابقت ندارند ( سیب زمینی و نشاسته و غلات و ماکارونی و گندم)

برنج، ذرت

انواع قند-عسل، شربت افرا

میوه هایی نظیر پرتقال، موز  

این مواد غذایی را میل نمایید:

انواع ماهی گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ

انواع سبزیجات به خصوص کرم بروکلی و اسفناج

انواع آجیل و تخمه آفتابگردان و گردو

روغن های اشباع شده ی سالاد ها و روغن نارگیل

نکته پایانی: رژیم غذایی کتوژنیک یکی از قدرمند ترین روش ها برای کاهش وزن و چربی وزی است به شرطی که با نظم و برنامه جلو برود حتی لوکس ترین و قوی ترین ماشین ها هم بدون سوخت درست مانند یک ماکت هستند و هیچ لطفی ندارند.

پس با سرسختی و اراده قوی موفق به کاهش وزن و تناسب اندام خواهید شد.

 

تاثیر مثبت رژیم غذایی کتوژنیک روی بیماری ها

اگر فکر میکنید که فواید رژیم غذایی کتوژنیک تنها محدود به درمان بیماری دیابت و یا  کاهش وزن می باشد سخت در اشتباه هستید محققان با مطالعات پی در پی و  متعددی نشان دهنده این است که این رژیم غذایی می‌تواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری صرع، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطانها، پارکینسون، آلزایمر ، سندرم پلی کیستیک تخمدان و آکنه بر جای بگذارد. البته تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است هنوز محدود بوده و در ابتدای راه می باشند در نتیجه نمی‌توان روی نتایج بدست آمده تکیه نمود اما تایر مثبت و قابل توجه رژیم غذایی کتوژنیک در کاهش قند خون و چربی‌های مضر خون ثابت شده می باشد و هر تمام بیماری هایی که با این فاکتورها در مرتبط باشد بدون شک با این رژیم غذایی بهبود خواهد پیدا کرد.

 

جمع بندی:

رژیم غذایی کتوژنیک برای آن دسته از افرادی که دارای اضافه وزن می باشند، بیماران دیابتی و اشخاصی که قصد دارند سلامت متابولیک خود را بهبود ببخشند، بسیار ایده آل است. اما این امکان وجود دارد که این رژیم غذایی برای ورزشکارانی که بصورت حرفه ای و اشخاصی که قصد دارند حجم عضلات و وزن خود را بالا ببرند، مناسب نمی باشد.

مانند خیلی از  رژیم ها و انواع روش های تناسب اندام، این رژیم تنها زمانی می تواند کاربرد داشته باشد که در اجرای آن متداوم باشد و برای زمان طولانی دنبال گردد.

 

 

رژیم غذایی کتوزنیک چیست ورزن کردن یکی از مهمترین عوامل برای کاهش وزن می باشد

 بررسی رژیم غذای کتوژنیک
فروشگاه رژیمی رزینو
 فروشگاه رژیمی
برنامه غذایی رژیم کتوژنیک
مواد غذایی رژیمی
فروشگاه رزیمی رزینو
instagram
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر